اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه
آخرین مطالب
  • ۰۲ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۵ تورم
پربیننده ترین مطالب

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۰:۳۰۰۸
تیر

#اقتصاد

#صنعت_پوشاک

#کالای_ایرانی

تبلیغات استفاده از کالای ایرانی را می توان در تلویزیون مشاهده کرد. که به روش های خلاقانه و ابتکاری صورت می گیرد. یکی از گزارش های که به تناوب پخش می شود. مربوط به صنعت پوشاک کشور است. که تولید کنندگان در این صنعت از اینکه مجبورند محصولات تولیدی خود را با برند یا به نام کشورهای دیگر مانند ترکیه بفروشند شکایت و از عدم توجه مشتریان به کالای ایرانی گله می کنند.

پوشاک بعد از غذا، دومین نیاز اساسی بشر می باشد و یکی از صنایع پردرآمد در جهان است. که گردش مالی بالایی دارد. ایران در گذشته یکی از کشورهای پیشرو در این صنعت بوده است. به طوری قدمت این صنعت در ایران به دوران هخامنشیان بر می گردد. صنعت پوشاک در اقتصاد جزء صنایع کاربر، حساب می شود. چنین صنایعی می توانند ضریب اشتغال بالایی در کشور داشته باشند. در سال های گذشته برند ایرانی در شاخص های جهانی جز برندهای آخر بین المللی بوده است.

برند و برندینگ و ... اینها واژگانی هستند که شرکت های بازاریابی از آن برای آموزش یا جذب شرکت ها از آن استفاده می کنند و یا کتاب های بازاریابی که مملو از این واژگان هستند.

برند، ارزشی است از یک کالا، که در ذهن مشتری یا بهتر بگوییم مخاطب نقش می بندد. برند دارای ارتباط، تمایز، احترام، هویت. برند ایران در شاخص جهانی در چند سال اخیر جز آخرین برندها بوده است. یک برند ممکن آنقدر قدرتمند باشد که روی بازو شخص به عنوان خالکوبی استفاده شود. در دیداری که بین مدیران هیوندا و هارلی دیویسون در نمایشگاهی صورت گرفت مدیر هوندا شروع به تعریف از موتورهای شرکت خود کرد که تا چه  اندازه سبک و سریع هستند. در انتها که صحبت های مدیر هوندا به پایان رسید. مدیر هارلی دیویسون بیان کرد که به خاطر ندارم کسی لوگوی هوندا را روی بازو خود خالکوبی کرده باشد.



علی نوربخش