اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه
آخرین مطالب
  • ۰۲ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۵ تورم
پربیننده ترین مطالب

وقتی سوار هستیم...

جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳ ب.ظ

سکانس اول :در زمان جنگ سرد رشد اقتصادی شوروی بالا بود حدودا 10 درصد، این رشد اقتصادی، موجب وحشت سیاست مداران آمریکایی میشد. بنابراین از اقتصاددانان کشور خودشون دعوت کردند تا درباره این رشد اقتصادی از آن ها نظر خواهی کنند و ببینند که آیا این رشد اقتصادی پایدار خواهد بود. اقتصادانان بیان کردند چون این رشد اقتصادی ناشی از افزایش بهره وری نیست و ناشی از عوامل تولید هست این رشد پایدار نخواهدبود.


سکانس دوم: اعلام رشد اقتصادی 12.5 درصد از سوی بانک مرکزی. اما این رشد ناشی از فروش نفت می باشد و حتی صادرات غیر نفتی ما هم تا حدودی ناشی از  مشتقات نفت و سرمایه ای است که از طریق فروش نفت  به آن ها تزریق می شود می باشد و ناشی از بهره وری نیست. ما هنوز در رقابت پذیری بازار ها، بهبود فضای کسب وکار، درجه آزادی اقتصاد و... دچار ضعف ها آشکاری هستیم و در رتبه بندی جهانی در ردیف کشورهای آفریقایی قرار داریم.

معمولا وقتی پیاده هستیم به این آمار و ارقام به دیده شک و تردید نگاه می کنیم و وقتی سواره هستیم به این آمار ها افتخار می کنیم.

(بخوانید غیر سیاسی )


۹۶/۰۴/۱۶
علی نوربخش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی