اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه
آخرین مطالب
  • ۰۲ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۵ تورم
پربیننده ترین مطالب

روزی ، روزگاری در دیجی کالا

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۵۴ ب.ظ

فروشگاه های مجازی، فروش مجازی، در دنیای امروز دیگه نمی توان با قاطعیت از این اسامی استفاده کرد. ما بیشتر زمان خود را در دنیای مجازی می گذارنیم. در این دنیا زندگی می کنیم. با هم میخندیم، غمگین می شویم و با هم نگران می شویم. بازی می کنیم. شاید دیگر نتوان به آن گفت دنیای مجازی، دنیای مجازی امروز از دنیای واقعی برای ما واقعی تر است.

برای فروش دیجیتالی محصولات خودم، در دیجی کالا در این سایت به عنوان فروشنده ثبت نام کردم. برای فعال شدن پنل فروش باید کلاس آن را می گذراندم برای همین مجبور شدم دیجی کالا را از نزدیک ببینم.

در یک بعد از ظهر پاییزی در یکی از جلسات دیجی کالا، جهت آموزش پنل فروش شرکت کردم. شرکت در کلاس به جهت فروشندگی در دیجی کالا، اجباری بود . کلاس در ساختمان اصلی دیجی کالا در ونک برگزار می شد. در ابتدای ورود کلاس، مرد جوانی در میانه کلاس ایستاده بود و مشغول آماده سازی پاور پوینت و لب تاپ برای ارائه مطالب بود. در نگاه اول، به نظر می رسید. مسئول راه اندازی و آماده سازی کلاس است. پس از آماده سازی به گوشه کلاس رفت و منتظر ورود حضار ماند.

روی میزها بروشوری قرار داده شده بود. آماده سازی فایل هایتان را به ما بسپارید. دیجی کالا گروهی ایجاد کرده بود. تا به صاحبان فروش در این پلت فرم، برای ارائه مطالب بهتر و محتوای های کاربردی تر کمک کند. این جمله معروف و پرتکرار را شنیده اید. "محتوا پادشاه هست“. این ها در واقع، ویترین سازان ،فردای فروشگاه های دیجیتالی هستند.

جوان ابتدای داستان، وقتی کلاس به حد نصاب رسید. شروع به معرفی خود و دیجی کالا کرد. می توان حدس زد که شروع معمولا ،با یک بزرگنمایی همراه است .که انصافا در مورد دیجی کالا صادق است.

 "من مدیریت فروش دیجی کالا را بر عهده دارم. با شش سال سابقه فروش. من در تمام پلت فرم های، فروش دنیا، که می گویند نمی شود. فروخت، فروش انجام دادم که آمازون معروفترین و سرآمدترین آنها بود است. "

 بعد شروع به معرفی دیجی کالا کرد.

"دیجی کالا، بزرگترین خرده فروشی خاورمیانه و با در اختیار داشتن 97 درصد از فروش اینترنتی ایران، از نظر حجم فروش رنک اول را در خاورمیانه دارد. دنیا، دنیای فروش از طریق اینترنت و شبکه های مجازی است. من تعجب می‌کنم. که عده ای هنوز به دنبال مغازه هستند. بزودی همه آنها جمع خواهند شد و در قاب تصویر موبایل شما قرار خواهند گرفت."

 سالن تاریک بود و پاورپوینت ها بر صفحه سفید پارچه با رنگ های متنوع و آمارهای مختلف از فروش خود نمایی می‌کرد. هیچی مثل اعداد، آدم و محو نمی کند.

"در سایت ما فروشندگانی هستند که تا 23 میلیون تومان در ماه درآمد دارند. فروشندگانی که شاید به 23 سالگی نرسیده باشند.(هر ساله در دیجی کالا برای  فروشندگان برتر خود جلسه ای برگزار می کنند). ویژگی فروشگاه های دیجیتالی این است. که در هر شرایطی می فروشید در خواب هستید. پنل شما فعال است و ممکن است کسی از آن خرید کند. در کدام فروشگاه فیزیکی اینگونه است. در ایام تعطیل که همه در مسافرت است. در ایام عزاداری که همه فروشگاه ها و مغازه ها بسته هستند."

جلسه با توضیحات نحوه عملکردپنل فروش و شیوه معرفی کالا در سایت ادامه پیدا کرد.

(هزینه های سربار= مالیات بر ارزش افزوده+ سهم حدود 10 درصدی دیجی کالا از فروش + هزینه بارکد + هزینه حمل محصول به مراکز انبار دیجی کالا)

 

(هزینه های سربار= مالیات بر ارزش افزوده+ سهم حدود 10 درصدی دیجی کالا از فروش + هزینه بارکد + هزینه حمل محصول به مراکز انبار دیجی کالا)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی