اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

نویسندگی در زمینه اقتصاد و مدیریت

اقتصاد - مدیریت - یادداشت روزانه
آخرین مطالب
  • ۰۲ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۵ تورم
پربیننده ترین مطالب

تبدیل فوریه (دنیای اطراف ما)

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ب.ظ

کاربرد ریاضیات در دنیای اطراف ما

تبدیل فوریه به نام شخص فوریه نام گذاری شده است. فوریه سیاستمدار و دانشمندی بود که توانست کوشش دانشمندان قبل از خود را به سرانجام برساند.

تبدیل فوریه این مفهوم را به ما می رساند که هر شکلی و هر سیگنالی را می توان به صورت مجموعی از توابع سینوس و کوسینوس نوشت(سه شرط اولیه دارد که شکل موج های کمی را نمی توان، تبدیل کرد).

با پیشرفت دنیای الکترونیک و استفاده از ابزارهایی با میلیاردها ترانزیستور، که در حجم کوچکی می توان آن را جای داد و امکان قابل حمل بودن بسیاری از وسایل را فراهم کرده است و لزوم پیوستگی تامین انرژی برای وسایل الکترونیک، لزوم استفاده از منابع تغذیه که بتواند تامین کننده انرژی این دستگاه ها باشد و حجم آن کوچک باشد. اهمیت پیدا کرده است.

اتفاقی که در دستگاه های امروزی می افتد استفاده از پالس مربعی با فرکانس بالا که امکان استفاده از ترانس های کوچک تر را می دهد وسپس استفاده از فیلتراسیون برای بیرون کشیدن هارمونیک مورد نظر از این پالس که مطابق با فرکانس و توان دستگاه مورد نظر می باشد.(شارژرها و دیگر ادوات تغذیه از این روش استفاده می کنند)



 

۹۶/۰۶/۲۸
علی نوربخش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی